Ντομινίκ Παρντιέ

Open Call 1821: Ανάθεμα, τάμα, like

Τι είναι εκείνο που σας ενέπνευσε:

 

Ο πίνακας με τίτλο: «Ανάθεμα, τάμα, like», συνδέει την παραδοσιακή Ελλάδα με το σημερινό κόσμο των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Ο συγκεκριμένος πίνακας εικονογραφεί  με αρκετό χιούμορ ένα ζευγάρι (Παναγιά/ Χριστός) που βγάζει selfie φωτογραφία με ύφος ικανοποίησης, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν φωτοστέφανο και τάματα στη θέση των συνηθισμένων like που μοιράζουν οι λάτρεις των ΜΜΕ σε ένδειξη αρεσκείας προς τους άλλους χρήστες. Αυτή η εκτροπή της παραδοσιακής αναπαράστασης της εικόνας της Παναγιάς και του Χριστού ή ενός απλού άνδρα; θέτει τις έξης ερωτήσεις. Σήμερα, μέχρι πού είμαστε ικανοί να φτάσουμε για να ικανοποιήσουμε το ναρκισσισμό μας, μέσω μιας selfie φωτογραφίας; Για τη δική μας προβολή, είμαστε έτοιμοι να αγνοήσουμε και ακόμα τον ιερό χαρακτήρα  της Παναγιάς (κλασικό και λατρεμένο πρόσωπο της ορθόδοξης εκκλησίας);  Ήρθε η ώρα να φλερτάρουμε με θεότητες  για να πετύχουμε το σκοπό μας ή ακόμα εμείς, οι απλοί θνητοί  πιστεύουμε ότι με μια  selfie γίναμε οι ίδιοι θεότητες; Αυτό είναι κατόρθωμα ή ο ηρωισμός της εποχής μας ;

Σύντομο βιογραφικό της Ντομινίκ Παρντιέ:

 

Γεννήθηκε στο Παρίσι και μεγάλωσε στη Γαλλία. Μετά τις σπουδές της στη Γερμανία, μετακόμισε στην Ελλάδα όπου ζει και εργάζεται για περισσότερα από 35 χρόνια. Ζωγραφίζει για περισσότερα από είκοσι πέντε χρόνια, ένα πάθος που είχε πάντα. Είναι μέλος του Συνδέσμου Εικαστικών Δωδεκανήσου.

Η διαμονή της  σε διαφορετικές χώρες της έδωσε την ευκαιρία να αντιμετωπίσει διαφορετικούς πολιτισμούς με σεβασμό χωρίς να τους κρίνει.

Αυτό το υπόβαθρο επηρέασε σίγουρα τις ιδέες και το στυλ ζωγραφικής της.

Στα 35 χρόνια της που ζει στην Ελλάδα, συσσώρευσε εμπειρίες και ένιωσε μια επιτακτική ανάγκη να περιγράψει μια χώρα με μεγάλες αντιθέσεις. Έτσι, αυτή η χώρα σε μόνιμο αναβρασμό την προκάλεσε να αναδημιουργήσει έναν κόσμο με τον δικό της τρόπο, να εκμεταλλευτεί και να απολαύσει πλήρως το συνδυασμό «γαλλικής κληρονομιάς» και «ελληνικής ζωής».

Γενικά, φέρνει στο προσκήνιο, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Της αρέσει να παίζει ανάμεσα στην αυστηρότητα και την πλήρη εγκατάλειψη, ακριβώς όπως συμβαίνει στη ζωή. Βάζει γέφυρες μεταξύ του κόσμου της αναπαράστασης και της διαίσθησης με μερικές φορές πολύ οργανωμένες συνθέσεις και άλλες φορές με γρήγορες πινελιές, έντονες χρωματικές αντιθέσεις σε καμβά, σε ξύλινες επιφάνειες, σε φελιζόλ και αντικείμενα εγκαταλελειμμένα στις παραλίες, που έχουν εκβραστεί από τη θάλασσα ...

Της αρέσει επίσης να γράφει μικρά κείμενα που ταιριάζουν με τους πινάκες  της και μας ωθεί να αναρωτηθούμε για την κατάσταση που βιώνουν οι άνθρωποι σε αυτό τον κόσμο.

Σκοπός της δεν είναι σίγουρα να δώσει μάθημα, αλλά να ενθαρρύνει έναν καλλιτεχνικό διάλογο μεταξύ του πίνακα και του επισκέπτη της έκθεσης για τις ατελείωτες όψεις του κόσμου μας. Αυτή η διαδικασία δημιουργίας την ωθεί να εξερευνήσει ένα καινούργιο κόσμο και τελικά να δημιουργήσει ένα διαχρονικό μέρος όπου υπάρχουν όλες οι δυνατότητες.

Συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις ή σε ατομικές εκθέσεις

- Συμμετοχή σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στο νησί της Ρόδου.

- Το φθινόπωρο του 2016 (από 01/09 έως 15/10/2016), επιλέχθηκε και συμμετείχε στην 3η Διεθνή Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Σαντορίνης με την εικόνα της: «Καραγκιόζης».

- Το 2017, 2018, 2019 και 2021 συμμετείχε στις εκθέσεις τέχνης του Συλλόγου Εικαστικών Δωδεκανήσου στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης «Νεστορίδειον Μέλαθρον» στη Ρόδο.

- Από 13/05 έως 03/06/2018, ατομική έκθεση με τίτλο: «Ελλάδα, Ανοικτές Πόρτες» στο Art Park (Ρόδος), που καλωσορίζει νέους και γνωστούς διεθνείς καλλιτέχνες.

- Στις 25/06/2018, στο Κέντρο Πρόληψης της Ρόδου: Δίοδος, συμμετοχή με εργαστήριο τέχνης στη δράση: "Δίοδος - Καλοκαίρι 2018: Μια ζωντανή αυλή που κάνει φίλους".

- Από τις 12/10 έως τις 14/10/2018, συμμετοχή στην έκθεση Historica που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Νεστόριδειον Μέλαθρον" στη Ρόδο.

- Τον Σεπτέμβριο του 2019 (από 18/9/2019 έως 30/9/2019), ατομική έκθεση στη Ρόδο: «Ελλάδα: Εικαστικοί Διάλογοι», με σχεδόν 40 πίνακες και αγαλματίδια στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Μεσαιωνική Πόλη.

- Από 1/7 έως 25/7/2021, ατομική έκθεση με τίτλο: « ο Κολοκοτρώνης στη Χώρα των θαυμάτων, 200 χρόνια μετά …» στην Άνω Σύρο.

Πολλοί από τους πίνακές της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, ένας από αυτούς στο ASK Berlin (Akademie fuer Kuenste - Ακαδημία των Τεχνών)

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5