Νότα Πατερίμου

Open Call 1821: Έργα-σχόλια για την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας

Τι είναι εκείνο που σας ενέπνευσε:

 

Ο τίτλος της περφόρμανς που ακολουθεί είναι: MENOUME SPITI.

Αν και την έκανα στη διάρκεια της καραντίνας, θεωρώ ότι τώρα είναι ιδιαίτερα επίκαιρη, μετά τις πυρκαγιές καθώς, σε συνδυασμό με τον κορωνοιό, συνδέονται με την ερήμωση του περιβάλλοντος, τη χωρίς όριο εισβολή και καταπάτηση του φυσικού περιβάλλοντος. Η έπαρση, η ύβρις, η απομάκρυνση από το μέτρον, δηλαδή την αρμονία. Ατομισμός, υπερκαταναλωτισμός, ανταγωνισμός, παγκοσμιοποίηση της εξουσίας. Αυτές είναι οι αξίες μας σήμερα, αυτές προβάλλονται και επιβάλλονται από τα Marketing, τα Advertising, τα Μ.Μ.Ε, την κάθε υπερδύναμη. Σε αυτές σκοτωνόμαστε να ανταποκριθούμε και σαν τον Ερυσίχθονα τρώμε τις σάρκες μας και βλαστημάμε τη ζωή μας

Αλλοτριωμένη νέα Ελλάδα, απαλλοτριωμένη νέα Ελλάδα. 

Υπάρχει ένας αρχαίος μύθος που μοιάζει να είναι το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας και φανερώνει τις ολέθριες συνέπειες της υπερτροφίας του ''εγώ''. Ο μύθος του Ερυσίχθονα. Ο Ερυσίχθων, νέος, ωραίος, δυνατός, πλούσιος και επιτυχημένος, διατάζει τους δούλους του να κόψουν τα δέντρα του άλσους, που είχαν αφιερώσει οι Πελασγοί στη Θεά Δήμητρα, για να χτίσει εκεί παλάτι.

Ο Ερυσίχθων βλασφημεί
κόβοντας το ιερό δέντρο της Θεάς Δήμητρας, τη Λεύκα.
Η Δήμητρα θυμώνει και βρίσκει την Πείνα.

Της λέει
να πάει να βρει τον Ερυσίχθονα και να του δώσει ένα φιλί στο στόμα.
Η Πείνα πηγαίνει.
Tον βρίσκει να κοιμάται. Του δίνει το φιλί και χάνεται.

Εκείνος ξυπνάει κι αισθάνεται λιγούρα.
Πεινάει. Τρώει.

Πεινάει κι άλλο. Ξανατρώει.

Πεινάει.
Πεινάει ακατάσχετα.

Αφού έφαγε ότι φαγώσιμο υπήρχε,
αρχίζει να τρώει ότι βρίσκει μπροστά του.
Τρώει τα ζώα του, τρώει τη γυναίκα του, τρώει τα ξύλα του σπιτιού του.
Τρώει τα πάντα.

Μέχρι που πια, δεν υπάρχει τίποτα γύρω του
και στη μέση της ερημιάς,
αγριεμένος τρώει τις σάρκες του.

Έρυσις σημαίνει πληγή και χθών σημαίνει γη,
δηλαδή Ερυσίχθων μπορεί να σημαίνει και πληγή της γης.

Αυτή η ρίζα του Ερυσίχθονα, το αδυσώπητο ''Εγώ'',
που επισημάνθηκε επίμονα και με πολλές παραλλαγές
από τους Αρχαίους Έλληνες
(Προκρούστης, Θυέστης, Ατρέας, Οιδίπους),
στις μέρες μας έχει θεριέψει και νομιμοποιηθεί.

Σύντομο βιογραφικό της Νότας Πατερίμου

Γεννηθηκα στην Αθηνα. Σπουδασα στη Φιλοσοφικη Σχολη του ΕΚΠΑ. Τυχαια, προς το τελος των σπουδων μου, περασα στην Κρατικη Σχολη Ορχηστικης Τεχνης (ΚΣΟΤ).

Δεν ειχα τις προσλαμβανουσες για να εκτιμησω αυτο το ΄δωρο΄: με τις πρωτες δυσκολιες, την πρωτη κουραση -ηταν, η φοιτηση εκει, επιπονη κουραστικη- την εγκατελειψα.. συνεχιζω να παρακολουθω μαθηματα κινησης σε ιδιωτικες σχολες: η μονη περιοδος διακοπης ηταν εν μεσω covid.

Αργοτερα πηγα στην Στοκχολμη με σκοπο να σπουδασω χορο: η ζωη το αναποδογυρισε, εγινα μητερα: μαζι μ αυτο προεκυψε η αναγκη της κανονικοτητας, της πειθαρχιας, του βιοπορισμου: εκανα διαφορες δουλειες. Αργοτερα σπουδασα, στο Πανεπιστημιο της Στοκχολμης, Θεωρια Κινηματογραφου..

Μετα απο 10 χρονια εκει, γυρισα στην Αθηνα, με τον γιο μου.

Εργαστηκα σε Εσπερινα Λυκεια: η συγκεκριμενη δουλεια εχει το στοιχειο της πολυεπιπεδης ανταλλαγης, επειδη η λογοτεχνια και η ποιηση, προσφερουν ευκαιριες αλλα και λογω της ηλικιας των μαθητων -καποιοι ηταν μεγαλυτεροι μου..

Μ ενδιαφερει το σωμα, η σωματικοτητα, η ερευνα μεσα σε ομαδα αλλα και το κομματι της εσωτερικης αναζητησης, του μυστικισμου: εχω σε  ολη την πορεια μου, μετασχει, σε ομαδες διαλογισμου.

Οι προσφατες δουλειες μου ειναι περφορμανς κι εγκαταστασεις..θελω να ενταξω σε αυτες και τον Λογο τις λεξεις..

Τον Σεπτεμβριο δειχνω την πτυχιακη μου εργασια στην ΑΣΚΤ.

Ταυτοχρονα παρακολουθω ενα διετες σεμιναριο, με τιτλο Future Art Education, που εποπτευει ο καθηγητης μου στην ΑΣΚΤ, Poka Yio.

Στην καλλιτεχνικη μου πορεια χρησιμοποιω το ονομα ΑΤΟΝ αντιστροφο κι αντιθετο του Νότα.

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5