Θεοπίστη Βογά
Open Call 1821: Η Ελλάδα εξυφαίνει την Ιστορία της
Τι είναι εκείνο που σας ενέπνευσε:
Παρουσιάζεται ένα επιτοίχιο έργο, στο οποίο η Ελλάδα παρομοιάζεται με γυναίκα -Κένταυρο, ως Μελανίππη, όπου το κεφάλι της έχει αντικατασταθεί από μία παλαιού τύπου ραπτομηχανή. Το εύρημα με το σώμα αλόγου που παραπέμπει στην ετυμολογία του ονόματος Μελανίππη, αποτελεί σύμβολο εξέγερσης, σαν την δυναμική εκείνη γυναίκα που εναντιώθηκε στον Δία και πήρε θέση υπέρ των γυναικών κατά την αρχαιότητα
Επί τούτου, έχει γίνει μια επιλογή νεωτεριστικών στοιχείων ως σύμβολα της ελληνικής εξέγερσης απέναντι σε μια τυραννία. Το πανωφόρι από την παραδοσιακή στολή της Καραγκούνας και ο βαρύς στολισμός των κοσμημάτων, τοποθετούν την μορφή στην εποχή της Επανάστασης του ΄21 Η ίδια η ραπτομηχανή, στη θέση της κεφαλής, η οποία ως αντικείμενο είναι εγκατεστημένο στην συλλογική μνήμη του Έλληνα, αντικατοπτρίζει την οικιακή εργασία , την γυναικεία χειραφέτηση κοκ. αλλά κυρίως εννοεί το άτομο που παράγει σκέψη , που αποφασίζει και υφαίνει την προσωπική του ιστορία , την μοίρα του. Το ένα χέρι γυρίζει τον τροχό πλέκοντας το νήμα της Ιστορίας ενός έθνους και το άλλο κρατά μια κλωστή που μπορεί να ξηλώνει ή να δημιουργεί εκ νέου το πολιτικό και πολιτιστικό της γίγνεσθαι. Η ρηξικέλευθη μορφή της Μελανίππης εντέλει εξανθρωπίζεται σε ένα υβρίδιο ανθρώπου -Κενταύρου, καθώς τα μπροστινά της πόδια μετουσιώνονται σε ανθρώπινα . Τα γυναικεία πόδια φορούν ένα ζευγάρι σύγχρονα υποδήματα αγώνος δρόμου, που καταλήγουν σε φτερά , θυμίζοντας έτσι τον πτηνοπέδιλο Ερμή . Στο δάπεδο , μέσα σε έναν συμβολικό αισιόδοξα πράσινο-μη χώρο κείτεται η ματωμένη σκιά της Μελανίππης -Γυναίκας - Ελλάδας η οποία καταδυναστεύεται αλλά τελικά καλπάζει προς το Φως.
Εν κατακλείδι , το έργο με την συμβολική μορφή του θηλυκού Κενταύρου , προσπαθεί να αποδώσει την συνέχεια της Ελληνικότητας μέσα στον χρόνο και μιλά για ό,τι καταπίεζε την γυναίκα και την καθηλώνει έως σήμερα . Δοκώ όμως πως σε παρόμοια θέση βρίσκεται επί αιώνες και ο Ελληνισμός. Θεωρώντας λοιπόν ότι η Τέχνη αποκτά μεγαλύτερη ουσία όταν επικοινωνείται και με την βαθιά πεποίθηση ότι το παρελθόν ενός λαού μπορεί και οφείλει να καταγράφεται εικαστικά , κατατίθεται το παρόν έργο με σκοπό να γίνω συμμέτοχος αυτής της σημαντικής εκ μέρους σας διοργάνωσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Σύντομο βιογραφικό της Θεοπίστης Βογά:
Η Θεοπίστη Βογά είναι ζωγράφος . Γεννήθηκε στην Αθήνα της δεκαετίας του ΄80 , μέσα στις συνιστώσες της εποχής . Πήρε το πρώτο πτυχίο από το Σχολείο Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου με δάσκαλο τον Γιάννη Μαννιατάκο. Εισήχθη το 2003 στην ΑΣΚΤ, στο εργαστήριο του Χρόνη Μπότσογλου όπου τελείωσε με Άριστα το 2008 Έκτοτε εργάζεται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις , ενδεικτικά στις γκαλερί zina athanasiadou, Γαλλικό Ινστιτούτο, πολυχώρος Ιανός ,Ίδρυμα Τσιχριτζή , Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας και αλλού . Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σήμερα εργάζεται για την επικείμενη ατομική της έκθεση