Αντώνης Ραπάνης
Open Call 1821: Περικεφαλαία
Τι είναι εκείνο που σας ενέπνευσε:
Η επέτειος για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης αποτέλεσε την έμπνευση για να δημιουργηθεί μια παραλλαγή της περικεφαλαίας της επανάστασης και πιο συγκεκριμένα αυτή του Κολοκοτρώνη. Είναι ένας συνδυασμός στρατιωτικού- προστατευτικού/εργοταξιακού εξοπλισμού. Ένα κράνος εργασίας μεταμορφώνεται σε ένα κράνος επανάστασης και το αντίστροφο. Μέσω των αγώνων των εθνικών ηρώων, το ελληνικό έθνος κατάφερε να αποκτήσει μια ανεξάρτητη εθνική εστία, η οποία ξεκίνησε να «οικοδομείται» από την αρχή. Ο συμβολισμός του έργου αυτού αναφέρεται στους αγώνες, την ανεξαρτησία και την ανοικοδόμηση του νεοσύστατου τότε ελληνικού κράτους.
Διαστάσεις: μήκος 40 εκ, πλάτος 24 εκ, ύψος 32 εκ
Υλικά: κράνος προστασίας, φελιζόλ, στόκος, συνθετική γούνα, σχοινί, μεταλλικές λεπτομέρειες
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Σύντομο βιογραφικό του Αντώνη Ραπάνη:
Ο Αντώνης Ραπάνης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1990. Η τέχνη τον προσέλκυσε ήδη από μικρή ηλικία, από την στιγμή που ξεκίνησε να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του, καθώς έψαχνε τον τρόπο να αποτυπώσει τη φαντασία του. Ξεκίνησε να καταγράφει και να απαθανατίζει εικαστικά το περιβάλλον του τόσο με σχέδια και σκίτσα, όσο και με μικρά γλυπτά και κατασκευές, δημιουργώντας έτσι μικρούς κόσμους και αποτυπώνοντας διάφορες καθημερινές και οικείες, σε αυτόν, εμπειρίες. Από τότε μέχρι και το 2016 και αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα της Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, αποφάσισε να ασχοληθεί πιο ενεργά με την τέχνη, καθώς οι ανησυχίες του είναι έντονες και οι πειραματισμοί πολλοί. Τότε εισήχθη στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έκτοτε έχει επιδοθεί σε μία συνεχή έρευνα και την παραγωγή νέων έργων. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και εξωτερικό. Συμμετέχει επίσης σε εκπαιδευτικά προγράμματα εικαστικών στον ιδιωτικό τομέα.
Το έργο του ενσωματώνει εντυπώσεις από ένα ευρύ φάσμα πολιτικών, πολιτισμικών, ιστορικών και κοινωνικο-οικονομικών φαινομένων. Η δουλειά του περιλαμβάνει γλυπτά, εγκαταστάσεις, και μια σειρά έργων σε χαρτί όπως σχέδια, κολλάζ και τροποποιημένες φωτογραφίες.
Οι εγκαταστάσεις και τα γλυπτά του αποτελούνται κυρίως από found objects, δημιουργώντας μη λειτουργικά αντικείμενα και κατασκευές. Τα στοιχεία της ειρωνείας και της φθαρτότητας είναι έκδηλα σε κάθε έργο του. Σημασία για την δουλειά του δεν έχει η αξία του κάθε έργου, αλλά η αξία της ιδέας, η οποία μέσω της αναγέννησης - επαναχρησιμοποίησης των άχρηστων και εγκαταλελειμμένων αντικειμένων, κερδίζουν την παλιά, χαμένη τους αξία περνώντας από μία καθημερινή και αποσυντιθέμενη πραγματικότητα σε μια εικαστική και φαντασιακή.