Κατερίνα Βέλλιου
Open Call 1821: #breath_Your_freedom: TOPOS II
Τι είναι εκείνο που σας ενέπνευσε:
Τι σχέση μπορεί να έχουν τετρακόσιοι ναυτικοί κόμποι πάνω σε ένα σωστικό σωσίβιο με φτερά αγγέλου, η Ελλάς Ευγνωμονούσα κι ένα μετάλλιο αφιερωμένο στη φρουρά του Μεσολογγίου; Η ηρωική φρουρά του Μεσολογγίου το 1826 μετά από ένα χρόνο σκληρής πολιορκίας επιχειρεί έξοδο προς τον ελεύθερο θάνατο, μια κίνηση καταδικασμένη που θα αποτελέσει την αρχή της σωτηρίας του ελληνικού έθνους, εξαιτίας του τεράστιου αντίκτυπου που είχε στην Ευρώπη.
Μετά από 400 χρόνια υποδούλωσης και ανελευθερίας η έξοδος του Μεσολογγίου θα αποτελέσει το πρώτο “σωστικό σωσίβιο” του ελληνικού έθνους. Πράξεις σαν αυτή, οδήγησαν στη αποτίναξη των 400 χρόνων υποδούλωσης ωσάν άλλοι ναυτικοί κόμποι που με το τράβηγμα του νήματος λύονται μονομιάς. Έτσι ένα επενδεδυμένο “ναυτικά” σωστικό σωσίβιο με φτερά αγγέλου, ως άλλη Ελλάς Ευγνωμονούσα, προβάλλει ένα ζήτημα ηθικής στάσης, την αναγνώριση της αρετής, την απόδοση τιμής στους ήρωες αλλά και τη συνειδητοποίηση της υποχρέωσης για μίμηση και συνέχεια σε κάθε μορφή υποδούλωση.
Διαστάσεις: 60cm διάμετρος [ύψος 80cm x πλάτος 120cm]
Υλικό: Σωστικό σωσίβιο, pvc, σχοινί αφρού
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Σύντομο βιογραφικό της Κατερίνας Βέλλιου:
Η Κατερίνα Βέλλιου είναι απόφοιτη του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός» του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η μελέτη της μορφής στο πέρασμα του χρόνου και η αντιμετώπιση της ως ένα στατικό σύστημα το οποίο επαναπροσδιορίζεται σύμφωνα με τη μεταβλητή του χρόνου και μέσα από το δίπολο ‘φθορά - γέννηση νέας συνθήκης’ είναι τα πρωταρχικά ζητήματα της καλλιτεχνικής της πρακτικής.
Έχει παρουσιάσει 3 ατομικές εκθέσεις (2020, P-art Gallery Virtual 3D space, Chicago / 2019, Zygote Press Shop, Cleveland / 2016, Metamorfosis Art Gallery, Θεσσαλονίκη) και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, residents και workshop στην Ελλάδα και το εξωτερικό. To 2019 συμμετείχε στο πρόγραμμα Art Resident: Global Arts Initiative - Pop exhibition – Artist Talk του Zygote Press (www.zygotepress.org) στο Κλίβελαντ της Αμερικής. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος υλοποίησε το Masterclass με τίτλο “introduce Your microcosmoses” σε τοπικούς καλλιτέχνες. Το 2017 συμμετείχε στο πρόγραμμα Dresden Residents – Artist Talk. To 2017 συνεργάστηκε με τον εικαστικό Θεόδωρο Ζαφειρόπουλο στην εξέλιξη του project του “HomeLand” στο πλαίσιο της 18ης Biennale των Ευρωπαίων και Νέων Μεσογειακών Καλλιτεχνών με τίτλο Σπίτι, Σύγκρουση, Όνειρο, Αποτυχία στα Τίρανα της Αλβανίας. Το 2014 το έργο της ‘Mets Giving (The Gift) – Ναός Αργοτέρας’ παρουσιάστηκε στα πλαίσια του project Micro-geographies στη διεθνής διατοπική πλατφόρμα World Wide Storefront (WWSf) με έδρα τη Νέα Υόρκη. Το 2014 συμμετείχε στην “4η TRANSFORM 2013” που φιλοξενήθηκε από το National University of Arts Bucharest στη Romania. Το 2014 τιμήθηκε με έπαινο για την πρόταση “kapsula” που εκπονήθηκε κατά το διατμηματικό workshop Design Ark “Park your ideas” στα πλαίσια του συνεδρείου “Designing Creative Synergeies”, που διοργάνωσε το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος. Το 2011 τιμήθηκε με Αριστείο για το σχεδιασμό εξωτερικού κελύφους του μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου (ART) Aristotle Racing Team, Α.Π.Θ., το project παρουσιάστηκε στη BIENNALE Νέων Καλλιτεχνών “SIMBIOSIS”. Το 2010 διακρίθηκε και εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Επιστήμης & Τέχνης που διοργανώθηκε από το Huldafestival το συνέδριο και η έκθεση ARTSCIST πραγματοποιήθηκε στην Istanbul. Το 2011 συμμετείχε στην “2η TRANSFORM 2011” που φιλοξενήθηκε από τη National Academy of Art Sofia Bulgaria, η έκθεση πραγματοποιήθηκε στην National Gallery of Foreign Arts. Το 2010 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην POLYLOG 2η Μεσογειακή Μπιενάλε της Κολονίας με θέμα “SISYPHOS” η έκθεση έγινε στο Statt-Museum gallery of modern art, Köln – Sülz.
Έργα της έχουν συμπεριληφθεί σε καταλόγους ομαδικών εκθέσεων, projects και διαδικτυακές πλατφόρμες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.